Přeskočit na hlavní obsah

CÉZAR A BRUTUS - krátký skeč

CÉZAR





Cézar:
Buď zdráv Brute, synovče, kampak máš namířeno?
Brutus:
Ave Cézar! Cézare po dnešním zasedání senátu toho mám akorát dost! Bolest mých zad se zhoršila natolik, že si nemůžu ani vychutnat pocit z ponižování galských otroků. Rozhodl jsem se, že zajdu za jedním léčitelem z orientu. Pochází až daleko za Persií. Dovezl sebou super věc na bolavá záda, akupunktura, to by se ti líbilo! Trošku si z těch bodanců a píchanců někdy až bolestí zakřičíš, ale uvidíš, jak ti to bodne!
Cézar:
O tom už jsem slyšel! Třeba to někdy zkusím Brute. Onehdy jsem slyšel, že k němu chtěl zajít i Pompeius, ale znáš ho, od jeho návratu z Egypta neví, kde mu hlava stojí! (začnou se oba smát) Copak to je za látku Brute?
Brutus:
Ta látka nová konzulská tóga. Podle nejnovější módy z Kartága vyrobené z nejlepšího plátna na Hedvábné stezce. 
Cézar:   (nasazuje si togu na které je terč u srce a nápis jdoucí od noh „bodni zde“)
Tohle se v koloniích teď nosí? No je to stylové to ano. Po té popelavé barvě příjemná změna. Měl jsem z ní občas pocit vyhoření.
Brutus:  
                A taky páchla solí
Cézar:
 Má to i nápis „EDZ INDOB“. Naneštěstí neumím punsky. A cos to měl zabalené v té tóze Brute?
Brutus:
To je můj nový slavnostní nůž, ještě přesně nevím, na co ho budu používat (máchá s ním kolem sebe) ale je pěkný viď?
Cézar:
Pěkný, pěkný, ale teď ho dej pryč prosím tě.
Brutus:
 A co neseš za svitky, ó mocný Cézare? Nějaký nový zákon nebo výnos? Nechceš píchnout?
Cézar:
Nech si to! Pracuju na systému šifrování mých dopisů. Řím je město intrik a tak není problém od posla získat dopis a přečíst si ho. Nevěřím už nikomu, jeden ze senátorů se na mě dneska díval, víš jak? Jako kdyby mě chtěl probodnout pohledem!
Brutus:
 Ne!
Cézar:
 Ano!
Brutus:
 Dneska nemůžeš věřit nikomu. Někoho si oblíbíš, začneš mu věřit, zacházíš s ním jako se synem a on ti vrazí-
Cézar:
Dýku do zad!
Brutus:
No pokud nebudu stát před tebou tak klidně do zad…
Cézar:
 Co takhle se jít podívat na Gladiátorské zápasy, pěkně z dálky a z bezpečí si užít trochu té krvavé zábavy? Onehdy jsem řekl Gladiátorům, že budou soutěžit ve vodním pólu a kdo vyhraje zápas, získá svobodu. A jeden takový Gal se mně opovážil zeptat: „A jak poznáme kdo je spoluhráč a kdo soupeř?“ a já tomu drzému psovi řekl „Krokodýla snad poznáš ne?“
Brutus:
Velice zábavné Cézare.
Cézar:
A že mi se už dlouho neviděli Brute?
Brutus:
To je pravda Cézare. Co takhle zajít večer do amfiteátru na divadlo! Víc co říkával Abrahamus Lincolnus, „Chvilka v divadle nikdy nikoho nezabije.“
Cézar:
No! V divadle jsem již dlouho nebyl, to je pravda! Copak dneska dávají, něco dobrého?
Brutus:
Dávají něco, co se jmenuje „Na nože“.
Cézar:
Hm tak to asi ne to bude nějaký nervák.
Brutus:
Později ještě ale to je od osmnácti, „Ostrý jako břitva“ anebo nějaká napínavá komedie „S Dýkou v zádech“.
Cézar:
Ne to ně, raději něco bez nožů, ty mě děsí!
Brutus:
Nebo jedna Ezopova bajka, která se jmenuje Dýkobraz
Cézar:
No to už vůbec ne!
Brutus:
Nebo si nechat zavolat tanečnice. Rozumíš, tam přijdeš na jiné myšlenky.
Cézar:
No to bych si už dal říct!
Brutus:
Přivezli teď nějaký úplně nový, říká se mu Šavlový tanec!
Cézar:
Někdy příště Brute, já už musím jít, Kleopatra už určitě na mě čeká. Uvidíme se zítra na zasedání Senátu, tak buď s bohy…
Brutus:
 Tak se jdi bodnout!… Člověk by tě nejradši… (podívá se na ten nůž, kývne) Tak zítra na Senátu!


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fantasy vtipy

Hřimdibádův cestovní almanach  fantasto-taškařic Pro veselé družiny, výpravy a expedice Baví se dva trpaslíci. První: "Tož asi začínám vidět dvojtě." Druhý vytáhne z kapsy jeden zlaťák a povídá: " Hen tu máš ty dva zlaté, co jsi mi půjčil minulé téden ." Přijde trpaslík do hospody a uvidí jiného, jak do sebe kopne panáka a za chvíli mohutně zařve ÁÁÁÁÁÁÁÁÁRRGGH.  "Dám si to samé, co pije hen ten ogar," kývne na hostinského.  Ten před něj postaví panáka a nalije mu na čtyři prsty temně rudé tekutiny. Trpaslík do sebe pití bez mrknutí oka kopne a mlaskne.  "Tož nic moc teda. Kolik koštuje?" "10 zlatých." "ÁÁÁÁÁÁÁÁÁRRGGH!!!!" Čerstvě oženěný trpaslík se ptá zkušenějšího trpaslíka: "Jak dlóho trvá, keď doma přinutíš žensků mlčeť?" Trpaslík na to: "Tož to ja bohužel nevím, jsu ženaté sotva dvě stě let." V trpasličí domácnosti povídá trpaslice trpaslíkovi: " Já bych chtě

Teorie a praxe oligarchického kolektivizmu.

TEORIE A PRAXE OLIGARCHICKÉHO KOLEKTIVISMU  Emanuel Goldstein Kapitola I.  Nevědomost je síla Kapitola I.   Po celou historickou dobu, možná už od konce mladší doby kamenné, byly na světě tři druhy lidí: Ti nahoře, Ti uprostřed a Ti dole. Dělili se ještě dál, byli nazýváni různými jmény a jejich poměrný počet, jakož i postoj jedněch k druhým se měnily v průběhu věků; ale ve své podstatě se struktura společnosti nikdy nezměnila. Dokonce i po obrovských převratech a po zdánlivě neodvolatelných změnách se vždy znovu prosadil stejný model, tak jako se gyroskop vždy vrátí do rovnováhy, poté co se vychýlil daleko na jednu nebo druhou stranu.  Cíle těchto tří skupin jsou naprosto neslučitelné. Cílem Těch nahoře je zůstat, kde jsou. Cílem Těch uprostřed je vyměnit si místo s Těmi nahoře. Cílem Těch dole, pokud mají nějaký cíl – je totiž trvalou charakteristikou Těch dole, že jsou příliš zkroušeni dřinou, než aby si častěji uvědomovali cokoli mimo svůj každodenní život – j

SVATÝ GRÁL - hra

SVATÝ GRÁL na motivy podle Montyho Pythona Pozn: Určeno pro historické slavnosti a venkovní scény. OBRAZ 1. Percival:   Buďte zdrávy krásné dámy! Ano vidím, že mne poznáváte . ( předá jedné bílou růži ) Jsem to já slavný rytíř kulatého stolu Sir Percival! Vracím se ze své výpravy zpátky za králem Artušem. Konečně po mnoha strastech a nebezpečenství jsem se dostal domů do království Kamelot. Král Artuš: (ještě mimo jeviště zazpívá fanfáru) Tatadadatatá - přichází král! (přichází na scénu) Buď zdráv Percy! Percival:  Můj pane! ( poklekne ) Král Artuš: Jakpak dopadla tvá výprava? ( dovolí mu se zvednout) Percival:   Ve tvém jménu jsem plenil, dobýval, hrdinně bojoval a znásilňoval u tvého nepřítele na západě. Král Artuš: Ale já nemám na západě nepřátele Percy! Percival:  No tak teď už máš! Král Artuš : Aha, no to vyřídíme později. Mám pro tebe další vznešený úkol. Musíš najít svatý grál, a k tomu jsem ti přiřadil i páže. Lancelote pojď sem